Om Bostadsrättsföreningen Östertull

I stadsdelen Sala backe i Uppsala finner du bostadsrättsföreningen Östertull. Föreningens sexton hus, som byggdes 1951–1952, är av olika karaktär och är samtliga en produkt av 1950-talets tankar och idéer.

Föreningens gårdar, med över sextio år på nacken, är gröna, uppväxta och lummiga. I föreningen finns 327 lägenheter, 39 lokaler och ett gym för boende.

Brf Östertull ligger på bekvämt avstånd från all tänkbar service. I omedelbar närhet ligger vårt lokala centrum, Brantings torg. Med cykel tar det mindre än tio minuter till centrala Uppsala eller Gränbystaden, stadens riktiga shoppingtempel. Lite längre är det till Boländernas handelsområde, men det är fortfarande cykelavstånd.

För den som hellre åker bil finns det gott om parkeringar, dels föreningens egna platser men också fri parkering på gatorna i området. Även lokaltrafiken är väl utbyggd så man behöver inte vänta länge på en buss.